Accedi per seguire   
Seguaci 0
frman

Joomla 1.6 Alfa2

1 messaggio in questa discussione

da un po' di giorni, ormai, è stato rilasciato Joomla 1.6 Alfa 2.

logo.png

Ho avuto modo di dare un occhiata veloce al prodotto e, sebbene ancora in fase alfa, quindi non funzionante, pare introdurre dei nuovi ed interessanti sistemi e plugin per questo CMS a mio parere già molto ben fatto.

Di seguito vi riporto le principali caratteristiche riviste o aggiunte nella versione 1.6 alfa2.

New improvements/features since alpha 1 include:

  • ACL: access management for global permissions as well as content item specific permissions, variable usergroups, users member of more than one usergroup, permissions are inherited, really fast
  • Extendable user profile, profile view in frontend, extendable user parameters
  • Tableless com_content layouts
  • Improved com_content modules (mod_articles_archive, mod_articles_latest, mod_articles_popular)
  • Article linker plugin for editors
  • New frontend template (atomic)
  • New backend template (bluestork)
  • New uploader for media manager

Other Joomla 1.6 improvements that existed in alpha 1:

  • Mootools 1.2
  • Refactored backend
  • JForm
  • Nested Categories and category parameters
  • New views in frontend: categories, category
  • Lots of small code improvements, almost cut the code size in half while adding to the functionality
  • PHP 5.2 required, huge performance improvements, partially eaten up by new features => 1.6 will be faster than 1.5

What's next?

After alpha 2, the Joomla community can expect a beta release. There are no intentions for a 3rd alpha release.

You can also expect to see the following future improvements:

  • Commenting solution is going to be added
  • Additional DB drivers
  • Lots of small performance/UI/code improvements

Ovviamente NON è un prodotto funzionante... molte parti sono incomplete e non funzionanti. E' una versione per "gli addetti ai lavori" ai quali mi sento veramente di consigliare una installazione di prova!

Download: http://community.joomla.org/blogs/communit...2-released.html

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
Accedi per seguire   
Seguaci 0